Ako predísť chybe Service Call 231: Error 03 v tlačiarňach OKI

Zobrazuje sa na displeji vašej tlačiarne OKI "Service Call 231: Error 03"? Ukážeme vám, čo chybu obvykle spôsobuje, ako sa jej zbaviť a ako týmto chybám predchádzať.

Kedy sa chyba Service Call 231: Error 03 môže objaviť?

Chyba komunikácie medzi tlačiarňou a tonerom

Jedná sa o chybu, ktorá sa vyskytuje najmä vo farebných tlačiarňach OKI. Zobrazí sa obvykle v prípade problémov v komunikácii medzi tlačiarňou a tonerom. Môže teda ísť o problém s kontaktom alebo o vadu čipu na konkrétnom toneri. Ak čipy na toneri nemôže tlačiareň správne prečítať, zobrazí chybu SERVICE CALL 231:ERROR 03.


Používanie tonerov od rôznych výrobcov súčasne

Veľmi často sa chyba objaví pri súčasnom používaní neoriginálnych tonerov od rôznych výrobcov s rôznymi čipmi. Odlišnosť čipov jednotlivých farieb často tlačiareň vyhodnotí ako chybu v komunikácii a opäť zobrazí chybu SERVICE CALL 231:ERROR 03.



Čo robiť, ak chyba 231 svieti na displeji vašej tlačiarne

1. Najskôr zistíme, či problém nespôsobil iba zlý kontakt medzi čipom na toneri a tlačiarňou. Vytiahnite tonery z tlačiarne a suchou handričkou očistite kontaktné plochy čipov na toneroch. Očistite tiež kontakty v zobrazovacej jednotke. Toto je možné iba u tlačiarní, ktoré nepoužívajú bezkontaktné čipy - napríklad OKI MC363, OKI MC342, OKI MC362, OKI C301, OKI C310, OKI C332 a ďalšie rovnakého typu. 

Čipy do tlačiarne OKI
Kontaktné drôtiky v tlačiarni OKI, ktoré je potrebné očistiť.


2. Skontrolujte, či tonery používané v tlačiarni pochádzajú od rovnakého výrobcu. Ak nie, je nutné ich vymeniť. Nechcete investovať do celej novej sady tonerov a pôvodné tonery sú inak funkčné? Potom stačí vymeniť na toneroch čipy. Opäť je dôležité, aby boli kvalitné a od rovnakého výrobcu.

Tonery v tlačiarni OKI od rovnakého výrobcu
Pre bezchybnú prevádzku farebných tlačiarní OKI je nutné používať kvalitné tonery. A ak používate tonery neoriginálne, potom vždy iba od jedného výrobcu súčasne.


Ak sa rozhodnete vymeniť iba čipy,

je potrebné počítať s tým, že nové čipy nepredĺžia životnosť tonerov v tlačiarni. Ak by teda tonery boli pred spotrebovaním, odporúčame vymeniť kompletné tonery.


Ak máte tonery od rovnakého výrobcu a čipy na nich sú tiež od rovnakého výrobcu (vyzerajú rovnako, môžu sa ale líšiť farbou), vymeňte iba tú kazetu, po ktorej vložení sa chyba zobrazuje.


Ako sa chybe vyhnúť a neutrácať za originálne tonery

Ani vyššie uvedené skutočnosti však neznamenajú, že sa musíte vzdať používania neoriginálnych tonerov a kupovať len drahé originály. Stačí dodržiavať tieto zásady:

Používajte tonery s kvalitnými čipmi

  • Môžete použiť originálne tonery, ale stačí aj kvalitné renovované. Tie budú bez problémov fungovať ako v kombinácii s originálnymi tonermi, tak aj samostatne.

Nemiešajte v tlačiarni tonery rôznych alternatívnych výrobcov naraz

  • Používanie rôznych tonerov častejšie spôsobuje chybu SERVICE CALL 231:ERROR 03.
  • Okrem chybových hlásení môžu nekvalitné tonery spôsobiť tiež chyby tlače, či dokonca poškodenie tlačiarne, čo je dôvod, prečo je výber správneho dodávateľa tak dôležitý.


So správne vybranými neoriginálnymi tonermi môžete tlačiť kvalitne a bez zbytočných chybových hlásení. Rovnako ako náš zákazník, ktorý výhody tonerov zhrnul v recenzii.


Recenze toneru OKI








Vyhľadanie tonera s funkčnými čipmi do vašej tlačiarne OKI

Najrýchlejšia cesta na vyhľadanie tonera do tlačiarne OKI? Do vyhľadávacieho poľa nižšie jednoducho zadajte váš model tlačiarne alebo jeho časť (napríklad na vyhľadanie tonera do tlačiarne OKI MC363dn stačí zadať MC363). Ak poznáte označenie konkrétneho tonera, ktorý potrebujete, môžete zadať aj to (napríklad 46508712).



Nahlásit
chybu