Upozornila vás vaša tlačiareň na to, že ste do nej vložili neoriginálny toner či náplň? Vysvetlíme vám, prečo tomu tak je a či je to v poriadku, alebo sa jedná o vadu tonera či náplne.
Ak tlačiareň normálne funguje, v nasledujúcich prípadoch nemusíte hláseniam venovať žiadnu pozornosť a môžete sa bez obáv pustiť do tlače:
V prípade niektorých tlačiarní (napríklad Epson, Kyocera ...) bude potrebné v nastavení tlačiarne povoliť používanie neoriginálnych tonerov či náplní.
Cieľom tohto hlásenia je teda upozorniť vás na to, že ste do tlačiarne vložili neoriginálny toner či náplň.
Možno si poviete, že je to zbytočné. Existujú však situácie, kedy sa majitelia tlačiarne domnievajú, že kúpili originálny toner. V tomto prípade je upozornenie tlačiarne veľmi užitočné a môže vás upozorniť na prípadný falzifikát originálneho tonera.
Čo ale robiť v prípade, že hlásenie nezmizne, tlačiareň netlačí, prípadne sa dokonca pridá ešte iná chyba? Potom sa môže jednať o chybu čipu na toneri a jeho výmena môže situáciu vyriešiť.
Problém môže byť spôsobený aj aktualizáciou firmware tlačiarne, ktorým výrobca neoriginálne tonery a náplne zablokuje. Tento typ aktualizácie pravidelne vydáva spoločnosť HP, Lexmark a v poslednej dobe tiež Brother. Pre tieto prípady odporúčame automatickú aktualizáciu firmware tlačiarní preventívne vypnúť.
Ak nový firmware vašu tlačiareň zablokuje, je nutné vymeniť neoriginálne tonery či náplne za originálne. Spravidla do niekoľkých týždňov až mesiacov sa potom na trhu objavia neoriginálne tonery s novými čipmi, ktoré s novým firmware budú fungovať.